Månadens medarbetare heter Joakim och jobbar som lackerare, vi bad honom berätta lite om sitt jobb, sin fritid och vad han gör för att vårda våra kunders förtroende för oss.
Namn: Joakim
Jobbar som: Billackerare med huvudansvaret för lackeringsdelen. Ansvarig för beräkningsarbetet och underlagen till försäkringsbolagen.
Fritidsintresse: Bor med min fru och tre barn i en härligt naturskön del av Skåne. Vi gillar friluftsliv. Har ett stort MC och cykelintresse. Gillar att cykla mountainbike och har deltagit i cykelvasan de senaste tre åren, utmanande och skitroligt.
Vad jobbar du med?
Jag har ansvaret för lackeringsprocessen som innebär planering av material, färger och optimal lackering för ett bra slutresultat. Jag har även ansvaret för att underlag och beräkningar färdigställs i CAB, försäkringsbolagens gemensamma beräkningssystem för godkännande av försäkringsskador. Jag är tredje generationens billackerare så jag har en djup och lång kompetens och erfarenhet att förvalta och vidareutveckla. Det är viktigt att kunderna känner förtroende för att de får den bästa service och kvalitet i utförandet oavsett om det är en försäkringsskada eller ett arbete med den käraste pärlan.
Hur märker kunden av det du gör?
Jag tror kunderna märker av vårt engagemang, service och kvalitet från det att kunden kommer till oss tills de återkommer för att hämta sitt färdiga objekt. Vi lägger stor vikt vid att kunden skall känna sig omhändertagen och få förtroende för att vi tar hand om uppdraget på bästa sätt i såväl det lilla som det stora. Det skall vara trevligt att vara kund hos oss och man skall alltid vara trygg i att man får ett hantverksmässigt väl utfört arbete. Vi har en mycket kunnig och kompetent personal som hjälper och stöttar varandra. Jag tror kunderna märker och uppskattar den goda anda och service som finns hos oss.
Varför skall man välja Ubilack när man har ett lackeringsbehov?
Vi är ett bra val om man uppskattar den personliga servicen och engagemanget. Vi har ingen kundmottagning mellan produktionen och kunden. Vi är alla både kundmottagare och utförare, det gör det mer personligt och mer engagerat för både oss och kunden. Det gör det lättare för oss att göra en bra besiktning och bedömning av vad som behöver göras och vad kunden önskar samtidigt som det minimerar missförstånd och oklarheter. Vi är alltid tydliga både i arbetsförslag och i priser för att det inte skall uppstå några missförstånd och överraskningar på slutet. Kunden skall kunna lita på att ingången överenskommelse och pris gäller.